سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ته تاقاری

پارسایى زیور درویشى است ، و سپاس زیور توانگرى . [نهج البلاغه]

از: علیرضاپیشگو  دوشنبه 87/9/11  ساعت 4:35 عصر  

ترفند های کامپیوتری

;h 

 ADSL چیست؟

ADSL مخفف کلمات Asymmetric Digital Subscriber Line به معنای خط اشتراک دیجیتال نامتقارن است. این تکنولوژی نسبتاً جدید است که خطوط تلفن فعلی را به راهی برای دستیابی به صوت و تصویر و تبادل اطلاعات با سرعت نسبتاً بالا تبدیل می کند. ADSL می تواند بیش از 6Mb در ثانیه به مشترک تحویل دهد این بدان معناست که بدون سرمایه گذاری زیاد و با کابل های موجود می توان ظرفیت را تا 50 برابر افزایش داد. با این تکنولوژی حتی می توان محتوای فعلی موجود در اینترنت را از متن به صوت تبدیل کرد و دیگر احتیاجی به کوچک کردن حجم تصاویر گرافیکی و در نتیجه کاهش کیفیت آنها نخواهد بود. می توان به راحتی ویدیو کنفرانس بین دانشگاهها و مراکز صنعتی برگزار کرد.

ADSL می تواند به راحتی تا 10 سال دیگر حلال مشکلات سرعت اینترنت باشد تا سیستم خطوط تلفن بتوانند خطوط با ظرفیت جدید یا حتی سیستم های پیشرفته تر که احتیاج به کابل نداشته باشند راه اندازی شود.

تکنولوژی

ADSL وابسته به پردازش سیگنالهای دیجیتال و یک الگوریتم خلاق برای فشرده کردن حجم بالای اطلاعات برای یک جفت خط معمولی تلفن است. به علاوه ایجاد تغییراتی در ترانس ها فیلترهای آنالوگ و مبدلهای آنالوگ/دیجیتال لازم است.

مشکل دیگر این تکنولوژی طول خط تلفن است. چون خطوط تلفن بلند ممکن است سیگنال را ضعیف کنند. اگر از بیرون به ADSL نگاه کنیم به نظر ساده می آید. در لوله های نامرئی اطلاعات با سرعتهای مختلف درون خطوط تلفن در حال حرکت هستند. اما در درون این تکنولوژی جائیکه همه ترانزیستورها کار می کنند یک معجزه از تکنولوژی مدرن در حال انجام است.

مودمهای ADSL برای خلق کردن کانالهای چندتایی، پهنای باند موجود را با توجه به فرکانس تقسیم می کنند که آنها هم به کانالهای سرعت پایین یا سرعت بالا تقسیم می شوند این تکنولوژی در مودمهای V.34 و V.32 وجود دارد.

Internet Explorer Auto Complete

برای ساده تر کردن کارها هر بار که چیزی را در یک زمینه متن  تایپ می کنید یا یک Password را تایپ می کنید Internet Explorer آنها را به خاطر می آورد وقتی شما به آن زمینه باز می گردیدبا وارد کردن حروف اولیه یک عبارت به طور اتوماتیک آن عبارت را برای شما تکمیل می کند یا لیستی از عبارات متناسب می دهداین در مورد Address Bar هم صدق می کند.( البته این در مورد آدرس سایتهایی  که قبلاً بازدید کرده اید صدق می کند.)

خوب یا بد؟

البته این برای سیستمی که بیش از یک نفر به آن دسترسی دارند مناسب نیست آنها می توانند به password های یکدیگر دسترسی پیدا کنند یا اگر شما چیزی را  search  کرده باشید هر کس دیکری می تواند آنچه را که شما برای search انتخاب کرده اید ببیند.

پاک کردن محتویات ذخیره شده:

در Internet Explorer این مسیر را بپیمایید:

Tools>> Internet Option>> Content>> Auto Complete ...>>

سپس ابتدا روی clear Password کلیک کنید سپس روی Clear Forms کلیک کنید این Address bar را هم خالی می کند.

غیر فعال کردن Auto Complete:

یک چیز خوب در مورد Auto Complete این است که می توانید هر حالت آن را به انتخاب خودتان غیر فعال کنید.( از طریق همان مسیری که در فوق آمد )

آدرسهای وب ( Web Address ): زمانیکه که فعال باشد یک لیست از آدرسهای سایتهایی که که شما قبلاً در آن بوده اید ذخیره می کندو دیگر احتیاجی به تایپ کامل آدرس نیست.

Forms  ( زمینه های خالی برای تایپ ):با توجه به نوع آن اطلاعات را ذخیره می کند و در صورت بازگشت دوباره شما مجدداً آنها را در اختیار شما قرار می دهد

User name and password: این یکی user name و Password  شما را ذخیره می کند! در هر یک از موارد بالا با قرار دادن یک تیک در کنار هر گزینه می توانید آنها را  فعال یا غیر فعال کنید و این به خود شما بستگی دارد که کدام یک را فعال یا غیر فعال کنید.

توجه: با غیر فعال کردن Auto Complete اطلاعاتی که قبلاً ذخیره شده اند پاک نمی شوند.

 

Disk Fragmentation چیست؟

وقتی فایلی را در ویندوز ذخیره می کنید ویندوز سعی می کند این فایل را در اولین محل خالی که پیدا می کند ذخیره کند. یعنی وقتی یک فایل را در ویندوز پاک می کنید یا اصطلاحاً آن را Delete می کنید یک جای خالی در بین فایلهای دیگر باقی می ماند حال فرض کنید یک برنامه حجیم را بخواهید نصب کنید. در این حالت ابتدا  فضا های خالی را که در نتیجه پاک شدن فایلهای دیگر بوجود آمده است پر می شود. بنابراین برنامه ای که نصب کرده اید در چندین فسمت متفاوت از هارد دیسک ذخیره شده است اکنون خود حدس بزنید که سیستم شما برای اجرای برنامه چه مکافاتی باید تحمل کند این وضعیت می تواند تا 200 درصد سیستم شما را کند نماید.

 


نظرات شما ()

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

ترفند های کامپیوتری
ترفند های کامژیوتری
ترفند های کامژیوتری

فهرست


2425 :کل بازدید
2 :بازدید امروز
0 :بازدید دیروز

اوقات شرعی


درباره خودم


ته تاقاری
علیرضاپیشگو
من از دانش آموزان مدرسه سعدی شهرکرد هستم که.....................................................

لوگوی خودم


ته تاقاری

اشتراک


 

فهرست موضوعی یادداشت ها


1 . 2 . 3 .

طراح قالب